Tässä tulee Tiktok-haaste
Ideoikaa hyvän mielen Tiktok-haaste yrittäjälle tai yrityksille.
Ideoikaa hyvän mielen Tiktok-haaste
Tiktok on lyhyiden videoiden (15-60s.) jakamiseen tarkoitettu sovellus. Myös yritykset ovat löytäneet Tiktokin ja käyttävät sovellusta tuotteidensa ja palveluidensa markkinointiin. Ideoikaa hyvän mielen Tiktok-haaste yrittäjälle tai yrityksille.
Minkä asiakkaan ongelman yrityksen palvelu tai tuote ratkaisee? Voisiko haaste liittyä tähän?
Valitkaa a- tai b-tehtävä:
a) Ideoikaa, miten yritys voisi mainostaa palveluaan tai tuotettaan Tiktok-haasteen avulla.
Tehkää haasteesta suunnitelma ja esimerkkivideo (max. 15-60 s. pitkä).
Voitte tehdä haasteen kuvitteelliselle yritykselle tai omaan yritysideaasi tai osaamiseesi liittyen. Pohtikaa, voisitteko suunnitella haasteen esimerkiksi TET-jaksollanne työskentelemällesi yritykselle tai työpaikalle. Muistakaa tällöin pyytää lupa haasteen suunnitteluun. Huomioittehan, että haaste on yhtenäistä, selkeää ja yrityksen strategian mukaista viestintää.
b) Ideoikaa Tiktok-haaste siitä, miten yritykset voisi haastaa mukaan hyvän mielen tempaukseen Tiktokissa. Tempaus voi liittyä esimerkiksi hyväntekeväisyyteen, yrityksen vastuullisuuteen tai esimerkiksi yrittäjien ja yrityksen työntekijöiden hyvinvoinnin edistämiseen.
Tehkää haasteesta suunnitelma ja esimerkkivideo (max. 15-60 s. pitkä).
Miten mittaatte haasteen onnistumista?
Huom. Kiinnittäkää huomiota tehtävässä siihen, että suunnittelemanne haaste luo hyvää mieltä ja iloa muille! Tiktok-haaste ei saa olla vaarallinen, rikkoa koulujen järjestyssääntöjä, rikkoa lakia tai aiheuttaa muille harmia tai pahaa mieltä.
VINKKEJÄ TEKEMISEEN
Vinkkejä Tiktokin käyttöön:
- Verken (Digitaalisen nuorisotyön osaamiskeskus) vinkkilista Tiktokin käyttöön
- Opettaja/ohjaaja: Miten käsitellä somehaasteita nuorten kanssa?
Tutustukaa ja lukekaa, miten nuoret ja yritykset ovat hyödyntäneet Tiktokkia:
- Yle: Isac Elliotin kappaleesta tuli jättihitti Tiktokin avustuksella
- Yle: Emma Lehtovaara yrittää muuttaa asenteita
- Yle: Onko Auri Kananen, 27, seuraava suomalainen maailmantähti?
Voitte käyttää suunnitelmassanne apuna myös alla olevia kysymyksiä:
- Mikä on haasteen tavoite?
- Halutaanko haasteella tehdä yritystä tai osaamista näkyväksi, saada lisää ostoja, tehdä hyvää tai vaikuttaa ihmisten mielikuviin yrityksestä?
- Minkä asiakkaan ongelman yrityksen palvelu tai tuote ratkaisee? Voisiko haaste liittyä tähän?
- Millaisia (määrällisiä) tavoitteita asetatte haasteelle?
- Miten mittaatte haasteen onnistumista?
- Mitä asiakasryhmiä lähdette tavoittelemaan haasteella? Millainen haaste sopii tälle kohderyhmälle?
Tehtävän voi tehdä yksin tai yhdessä.