Tässä tulee Tiktok-haaste
Ideoi hyvän mielen Tiktok-haaste yrittäjälle tai yrityksille.
Ideoi hyvän mielen Tiktok-haaste
Tiktok on lyhyiden videoiden (15-60s.) jakamiseen tarkoitettu sovellus. Myös yritykset ovat löytäneet Tiktokin ja käyttävät sovellusta tuotteidensa ja palveluidensa markkinointiin. Ideoi hyvän mielen Tiktok-haaste yrittäjälle tai yrityksille.
Minkä asiakkaan ongelman yrityksen palvelu tai tuote ratkaisee? Voisiko haaste liittyä tähän?
Valitse a- tai b-tehtävä:
a) Ideoi, miten yritys voisi mainostaa palveluaan tai tuotettaan Tiktok-haasteen avulla.
Tee haasteesta suunnitelma ja esimerkkivideo (max. 15-60 s. pitkä).
Voit tehdä haasteen kuvitteelliselle yritykselle tai omaan yritysideaasi tai osaamiseesi liittyen. Pohdi, voisitko suunnitella haasteen esimerkiksi TET-jaksollasi työskentelemällesi yritykselle tai työpaikalle. Muista tällöin pyytää lupa haasteen suunnitteluun. Huomioithan, että haaste on yhtenäistä, selkeää ja yrityksen strategian mukaista viestintää.
b) Ideoi Tiktok-haaste siitä, miten yritykset voisi haastaa mukaan hyvän mielen tempaukseen Tiktokissa. Tempaus voi liittyä esimerkiksi hyväntekeväisyyteen, yrityksen vastuullisuuteen tai esimerkiksi yrittäjien ja yrityksen työntekijöiden hyvinvoinnin edistämiseen.
Tee haasteesta suunnitelma ja esimerkkivideo (max. 15-60 s. pitkä).
Miten mittaat haasteen onnistumista?
Huom. Kiinnitä huomiota tehtävässä siihen, että suunnittelemasi haaste luo hyvää mieltä ja iloa muille! Tiktok-haaste ei saa olla vaarallinen, rikkoa koulujen järjestyssääntöjä, rikkoa lakia tai aiheuttaa muille harmia tai pahaa mieltä.
VINKKEJÄ TEKEMISEEN
Vinkkejä Tiktokin käyttöön:
- Verken (Digitaalisen nuorisotyön osaamiskeskus) vinkkilista Tiktokin käyttöön
- Opettaja/ohjaaja: Miten käsitellä somehaasteita nuorten kanssa?
Tutustu ja lue, miten nuoret ja yritykset ovat hyödyntäneet Tiktokkia:
- Yle: Isac Elliotin kappaleesta tuli jättihitti Tiktokin avustuksella
- Yle: Emma Lehtovaara yrittää muuttaa asenteita
- Yle: Onko Auri Kananen, 27, seuraava suomalainen maailmantähti?
Voit käyttää suunnitelmassasi apuna myös alla olevia kysymyksiä:
- Mikä on haasteen tavoite?
- Halutaanko haasteella tehdä yritystä tai osaamista näkyväksi, saada lisää ostoja, tehdä hyvää tai vaikuttaa ihmisten mielikuviin yrityksestä?
- Minkä asiakkaan ongelman yrityksen palvelu tai tuote ratkaisee? Voisiko haaste liittyä tähän?
- Millaisia (määrällisiä) tavoitteita asetat haasteellesi?
- Miten mittaat haasteen onnistumista?
- Mitä asiakasryhmiä lähdet tavoittelemaan haasteella? Millainen haaste sopii tälle kohderyhmälle?
Tehtävän voi tehdä yksin tai yhdessä.